jueves, 8 de octubre de 2015

QUÈ ÉS L'EDUCACIÓ?


La classe es va dividir en quatre grups per a representar gràficament que és per a nosaltres l’educació. Els membres del meu grup, vam esmentar el que significava l’educació per a cada una de nosaltres. A partir d’aquí, vam extreure dues reflexions, les quals van sorgir del que nosaltres consideràvem educació.

Per una part, l’educació per nosaltres és una obligació que a la vegada cohibeix els interessos de la persona, però que al final del camí d’aquesta, cada cop més, cobra llibertat. Com a resultat de les reflexions prèvies al dibuix, vam representar l’idea de que la educació era una obligació, dibuixant un llapits inacabat a la part inferior, el qual va des de la llar d’infants i s’acaba a 4rt d’ESO, per tant seria el recorregut eduicatiu que a l’hora d’obligar a la persona a estudiar unes matèries en concret, també cohibeix els seus interesos. Podem observar com el llapis es divideix en colors, que representa cada un d’ells, les matèries que ens ensenyen i que teòricament aprenem al llarg d’aquest camí. Són les matemàtiques, les llengues catalana, castellana i anglesa , socials, entre d’altres. 

Per plasmar la idea de que la educació per a nosaltres és llibertat, em dibuixat un tronc d’arbre que va acompanyat de diferents branques, aquestes són les branques que ens donen a escollir un cop s’acaben els estudis obligatoris, que correspondrien al batxillerat o cicle mitjà de qualsevol especialització. 

A la vegada, al voltant de les branques de l’arbre, hi han petits dibuixos que representen els diversos camins que una persona por escollir en l’ensenyament, ja que considerem que l’educació és dinàmica. També però, vam voler representar amb un barret de graduació que penja al final d’una de les branques, la fi d’una educació i per tant la fi de la formació necessària d’allò que una persona escolleix per desprès dedicar-se en el món laboral. 

Per concluir el que per a nosaltres significa l’educació, vam traçar dues línies de color que surten de la punta del llapis dibuixat, que plasmen la idea de que la educació, va acompanyada d’un conjunt de valors i de la manera en que cada família eduqui als seus fills.



Un altre grup, van representar el que per a elles significava l’educació amb ocells, que corresponen als factors externs que eduquen directa o indirectament a les persones.
Les arrels de l’arbre que és la infància de la persona, en la qual l’aprenentatge és molt importat ja que es fixen les bases educatives i valors de cada persona.

Seguidament, es mostra el tronc de l’arbre, que es relaciona amb l’adolescència on segueixes aprenent altres valors com el respecte, compartir, però, hi ha un forat negre que plasma aquelles coses que no agraden d’un mateix o que no t’agraden de les persones que t’envolten. Per últim, la copa de l’arbre, plasma la maduresa, i aquesta copa no està acabada ja que els membres d’aquest grup consideren que l’educació mai s’acaba per què és dinàmica.  



Un altre grup, van representar en el seu dibuix la silueta d’una persona, que projecta el que per a ella significa l’educació. Les peces que s’uneixen i que complmenten el significat d’educació per a la persona són: La interculturalitat, la família, l’escola, els amics i els mitjans de comunicació. Per tant per a elles, hi ha una sèrie de factors que clarament influeixen en l’educació d’una persona al llarg de la seva vida.



Un altre grup, la educació es basa en la interacció amb l’entorn, que no és només el que veiem sinó també són les persones que ens envolten, per això s’observa la frase de ‘’Per educar un infant es necessita tota la tribu’’. Defensen també que la educació és un procés d’evolució ja que mai s’acaba. Per altra part, els dibuixos de les persones assegudes en rotllana, que pertanyen a diferents ètnies, plasmen l’idea de que l’educació és universal i que totes les ètnies haurien de tenir el dret a la educació.



Per a concloure, personalment comparteixo la idea de tots els significats dels dibuixos presentats. Tots els significats s’assemblen molt, ja que entre totes compartim la mateixa idea d’educació, tot i existir petites diferències i matisos que són més personals.


No hay comentarios:

Publicar un comentario